Out&About

Oktober

en liten samling av iphonebilder fra oktober

September

Lenge siden jeg har hatt en kavalkade med bilder fra mobilen den siste mnd, så her kommer en liten samling fra september. Det skjedde ikke så mye den forrige mnd, utenom at jeg løp halvmaraton for første gang. Ellers har dagene gått til skole, jobb og mer skole..

Kefalonia II

del to

Kefalonia I

noen bilder fra turen til Kefalonia. Vi bodde i Lassi ved den vakre stranden Makris Gialos. Hovedbyen Argostoli var bare 5 min unna med bil/buss og stedet bugnet av greske tavernaer og italienske restauranter. Øya har var vært under Italiensk herredømme flere ganger og jeg tror det er derfor det var så mange italienske spisesteder der og italienske turister. Øya var veldig rolig og mesteparten av turistene var barnefamilier og par. Var overraskende mange grekere som ferierte der. Prisene var relativt lave og vi spiste så mye god gresk mat! Vi leide bil i to dager og besøkte Hellas vakreste strand (vunnet 12 år på rad) Myrtos Beach, Fiskardo, Assos, Sami og Agia Efimia. Favorittstedene må være Myrtos Beach, så vakkert og fredfult og havnbyen Fiskardo. Øya er veldig liten og syv dager holdt i massevis for meg. Akkuratt nok tid til å ligge på stranda, gjøre sightseeing og lade opp batteriene før det nye semesteret :)

Andi'o sas Kefalonia

i natt kom jeg hjem fra en uke på den frodige greske øya Kefalonia. Var utrolig godt med en uke med avkobling før skolestart. Nå er jeg brun, blid og klar for et nytt semester!

Bergen

Forrige uke var jeg i Bergen med kjæresten og familiens hans. Sist jeg var på vestlandet var jeg bare 8 år gammel og jeg husker nesten ingen ting fra den turen. Vestlandet er så utrolig vakkert og Bergen er en så sjarmerende og hyggelig by. Jeg har veldig lyst til å reise tilbake for å se mer av det flotte landet vårt.

saturday

på lørdag overrasket 9 andre venniner og jeg, Vilde med en overraskelsesbursdag. Hun hadde ingen anelse og var helt sjokkert når hun kom inn døra. En super kveld med flotte jenter

Oslosommer

det fine været forstyrrer eksamensjobbingen min. Det hjelper heller ikke at kjæresten endelig har kommet hjem for godt. Vanskelig å sitte inne med macen på dager som dette. Er lite slår Oslosommer

Hipp hipp hurra!

En forsinket 17 mai post. Gratulerer med dagen som var, folkens! Jeg var på champagne frokost hos to venniner i Gamlebyen før vi beveget oss ut mot sentrum. Været var på topp og vi satt ute i sola på Lektern med nesten halve Oslo. Etterpå var det middag hjemme og en jævlig bra kveld på Rockefeller. Djen som spilte der i går var drit bra, masse rnb og hip hop fra 90 og tidlig 2000. Jeg elsker 17 mai!

Happy weekend

Amsterdam III

Amsterdam bilder tatt med iphone. Tok flere bilder med mobilen enn med speilrefleksen, det ble så tungvint å gå rundt med det store kameraet. Vurderer å lage et innlegg med tips om ting å gjøre, steder å se og spise

Amsterdam II

her er andre runde med bilder fra turen. Vi dro på den botaniskehagen i byen som var kjempe stor og fin, vi var på FOAM museet som hadde en helt syk utstilling av en fotograf som var i Kongo, vi besøkte også en kjempe gammel bokhandel med masse gamle bøker og plakater og alt-mulig-markedet på Albert Cuyp plass. Fordi kollektrivtrafikken var dyr gikk vi over alt og jeg tror vi nesten gikk i alle gatene i sentrum. Vi spiste masse god mat på steder som hadde fått høy rating på tripadvisor også ble det selvfølgelig litt shopping.

Amsterdam I

Kom hjem fra Amsterdam i natt etter en uke med masse designinspirasjon. Vi dro hjem på Kings Day som er Nederlands nasjonaldag og feiret med poffertjes og masse annen digg mat. Jeg har vært i Amsterdam på studietur før, men denne turen her var mye mye bedre. Vi bodde rett ved Damplassen som er super sentralt og hadde et kjempe stort rom. Været var på vår side og dagene har gått til yogurtis, parker, innsamling av flyers ++, burgere og sightseeing. Vi var kun en dag i Breda på designfestivalen. Vi skulle egentlig være der to dager, men festivalen var mye mindre enn forventet, så vi fikk sett alt på en dag. Jeg fikk tatt masse bilder og først opp er Breda

Next stop - Amsterdam!

i morgen tidlig drar jeg på klassetur til Amsterdam og Breda. Første og andre klasse på grafisk linja skal på en designfestival i Breda og jeg gleder meg masse! Jeg skal være der til lørdag og kommer til å legge macen fra meg hjemme. Tviler på at jeg kommer til å få blogget mens jeg er der, så de som vil ha updates for følge med på Insta kontoen min: metockya.

Fortsatt god påske alle sammen!

Mars

en liten mobil-kavalkade fra mars. Tok ikke så mange bilder forrige mnd pga mye skole og jobb. Jeg har feiret tibetansk nyttår, vært i London, hatt omgivelsesdesign på skolen og besøkt firmaet Signex, feiret bursdag og til slutt infografikk-prosjekt på skolen.

Out and about in London II

del to

Out and about in London I

Del 1

det ble ikke bare shopping mens jeg var på besøk. Vi dro til Tate Modern museet og gikk langs Themsen. Det var kjempe deilig vær og på søndagen var det opp mot 16 grader og klar himmel! Vår i London er best

London + iPhone

en liten samling av mobilbilder fra oppholdet. Har ikke rukket å gå gjennom bildene på kameraet ennå, så de kommer senere

Back from London

skulle likt noen ekstra dager i denne fine byen. Landet i går kveld og nå sitter jeg på skolen og jobber med et gruppeprosjekt. Har tatt masse bilder og utnyttet det tidlige vårværet vi hadde i London

Next stop - London!

I dag reiser jeg til London! Reiste samme tid i fjor og under er en liten samling fra da. Forhåpentligvis bruker jeg ikke like mye penger som sist

February

Her kommer litt iphonebilder fra februar. Måneden gikk sykt fort og jeg har bla. laget plakater og diverse ting for dokumentaren 'Banned Expressions'. Mamma har utgitt bok og jeg har jobbet med plakat og magasin på skolen. Også fikk noen venniner av meg valp! Verdens nydeligste bishon frise ♥

Januar

Her kommer mobil-kavalkaden fra januar.

merker at det ikke har blitt tatt så mange bilder denne mnd. Med skolestart og ulike prosjekter med Voice of Tibet har jeg vært veldig opptatt. Men jeg liker det! Kan ikke tro hvor fort denne mnd har gått, bare en mnd igjen til våren er her. Gleder meg til hva februar har å by på!

Amsterdam in April

i april skal første og andre klasse på grafisklinja reise ned til Amsterdam! Jeg var der for to år siden med den gamle klassen min og fikk desverre ikke opplevd så mye. Men i år skal vi være i fem dager, hvor to av dagene er i Breda pga stor designfestival. Vi skal besøke flere museum og kanskje noen byråer. Gleder meg!

See you soon London

i dag bestilte jeg flybilletter til en av mine favoritt byer.. LONDON! Drar i mars og blir borte i fire dager. Gleder meg til å se kjæresten, shoppe i oxford street og westfield og dra på museum. Og å spise masse masse god mat!

Desember

her kommer en liten samling av bilder fra mobilen den siste måneden

denne måneden har gått sykt fort. Alle mine nærmeste kom hjem og jeg har kost meg så mye. Noen av høyepunktene må være skoleavslutningen, julebord med jentene, overraskelsesbursdagen til kjæresten, juleaften og nyttårsaften!

November

Fortsetter tradisjonen som sist måned, så her kommer en liten samling av bilder fra mobilen fra denne måneden

Sushi date

mine kjære Vilde var hjemme forrige helg og da hadde vi en etterlengted sushi date. Naaaam

Out and about

tok noen bilder av strekningen mellom skolen og løkka

Oh october

et utvalg av bilder på mobilen fra den siste mnd. For en bra mnd oktober har vært!

the empire

jeg skal tilbake i løpet av neste år!

New York i love u!

Etter å ha vært i New York i en uke dro vi hjem til Boston i går kveld, og i morgen er det tilbake til kalde Norge. Begynner å like denne byen mer og mer. Boston er ikke like stort og mangfoldig som New York, men fremdeles veldig sjarmerende. Skjønner ikke hvorfor folk er så glade i California, østkysten har så mye mer å by på!

Guess who

gjett hvem som fanget buketten i går

NYFC

noen bilder fra new york

nå ble jeg sulten av å se på alle matbildene

Hei New York

Akkuratt nå befinner jeg meg i New York og på lørdag skal kusinen min feire den andre bryllupssermonien sin. Jeg tok noen bilder fra den første sermonien i Boston og her er noen av de. Den andre sermonien i New York kommer til å være mye større enn den i Boston, det blir ca 300 gjester. Lurer på hvordan det kommer til gå..

Back in Boston

jeg kom fram til Boston i går natt etter 6 timer med konstanst sitting. Det er så godt å være tilbake! Temperaturen er her kjempe deilig og i morgen skal vi henge på the mall (shopping!!!!).

Creperie de Mari

på torsdag tok gruppen min og jeg en liten pause fra all jobbingen på skolen. Vi satt oss på et koselig lite sted på Grunerløkka som kun selger crepes! Digg mat, greie priser, koselig lokale og også hadde de glutenfri crepes. Her skal jeg komme igjen!

Wasabi London

da jeg var i London spiste jeg for første gang på sushikjeden Wasabi. Jeg er veldig glad i sushi, men med såpass høye priser i Oslo blir det ikke mye av det. Ble positivt overrasket over Wasabi, billig og godt! Skulle ønske vi hadde noe lignende her i Oslo

London

Bilder fra miniferien i London med kjæresten, "svigebror" og dama hans. Turen var veldig spontant og jeg brukte kanskje litt for mye penger. Endte opp med en del nye klær og andre ting. Viser dere senere :)

Back from London

sorry for dårlig blogging den siste uka, men jeg kom hjem fra London på tirsdag. Og tiden før det har gått til jobb og mer jobb. Om 2 uker er det skolestart igjen og jeg er ikke klar for 9-5 dager foran macen. Skulle likt noen uker til med meningsløs serietitting. Akkuratt nå er det True Blood og Sons of Anarchy som går på repeat

Milano

bildene fra Milano. Vi var der i litt over to dager og bodde på et sentralt hotell som lå mellom togstasjonen og sentrum. Er veldig glad for at vi valgte den ruta vi valgte og tok Milano til slutt. Var veldig deilig med to avslappenende dager med bitte litt sightseeing, internasjonal mat (begynte å bli lei all pastaen) og shopping! Milano er veldig moderne i forhold til Roma og Venezia. Det er definitivt en by jeg vil reise til igjen og kanskje med jentene istedet for kjæresten

Venezia part 2

resten av bildene fra Venezia. Selv om vi kun var der i litt over et døgn fikk vi gjort det meste og jeg tok masse bilder. Det eneste vi ikke fikk gjort var å sitte på en gondol. De gondolfolka skulle ha 80 euro for en halv time! Var sikkert så dyrt fordi det var høysesong. Hvis jeg drar tilbake så blir det ikke om sommeren

Venezia part 1

vi var i Venezia i litt over et døgn og jeg er glad for at vi ikke var der lenger. Var redd vi ikke skulle rekke å se alt, men det var egentlig ikke så mye å se. Det var veldig mange turister der, høye priser og veldig veldig mange selgere. Heldigvis var de trange gatene, gelatobodene og kanalene sjarmerende. Vi bodde på et koselig lite hotell ved togstasjonen siden vi kun skulle være der et døgn. Pga kanalene ble det mye sikk sakk gåing og joggeskoene mine ble godt brukt

Rome part 2

resten av bildene fra Roma. Bildene er fra vatikanet, en annen kirke og en koselig stor park ved spansketrappa hvor vi leide sykler. Etter Roma dro vi til Venezia, men de bildene viser jeg senere

Rome part 1

vi var i Roma i 4 dager og så de fleste turistatraksjonene som Colesseum, gamlebyen,Trevifonten, spansketrappa, vatikanet og over 10 kirker. Er ganske imponert av at vi klarte å se så mye på så kort tid. Byen var veldig vakker med masse historie og kultur, det eneste som var dritt var varmen og alle turistene, men sånn blir det når man reiser i juli

Home again

etter en uke i Italia med svetting og sightseeing landet jeg i Oslo i går kveld. Viser dere bilder fra turen senere. Klarte å ta over 1000 stk!

Off to Rome

i morgen tidlig drar jeg til Roma! Skal være i Italia i en uke med kjæresten og første by opp er Roma. Vi skal innom Venezia og Milano også. Gleder meg til å se alle de gamle bygningene, spise masse gelato og svette i varmen. Viser dere bilder når jeg kommer hjem igjen

arrivederci!

17 mai

veldig fin dag med fine mennesker. Var invitert på 17 mai frokost hos noen venniner hvor vi tok med hver vår rett. Herregud så mye god mat jeg spiste, var helt sprengt. Fikk låne bunaden til lillesøstern til Adelina i noen timer og hadde en liten photoshoot på balkongen i den (må skaffe meg bunad asap). Etter frokosten dro vi til sentrum og spiste enda mer mat! Mot slutten satt vi der svette og slitne hele gjengen. Kan ikke huske sist jeg hadde en så bra 17 mai!

Toulouse part two

verdens beste iskrem!!!!

fiiiin uke med fine folk! Vi hadde et pakningsprosjekt med den franske klassen og andre klasse fra Westerdals. Lærerne delte oss opp i grupper på 8 og resultatet viser jeg senere. En ganske avslappende uke selv om vi var på skolen hver eneste dag fra 9 til halv 5. Likte Toulouse mer og mer for hver dag, spesielt pga. været og all den gode maten. Når vi dro var det 18 grader og sol!!

One week in Toulouse

viser dere flere bilder senere :)

Bonjour!

Sitter nå på det veldig lite fancy hotellet vi har booket oss inn på. Vi landet i dag tidlig og tok oss en tur til "sentrum" etter at vi hadde sjekket oss inn. Her er tydeligvis alt stengt på søndager, tom. restauranter og kiosker. Så den eneste maten vi fikk tak i var Mac'ern.. Hittil er jeg lite imponert av denne lille byen og lurer på hvorfor lærerne våre har valgt akkuratt dette stedet. Spesielt hotellet! Det ligger 20 min fra nærmeste tbanestasjon og alt er møkkete og trangt. "Sentrum" besto av mange cafeer, hoteller og en kino. I morgen skal vi på skolen og forhåpentligvis får jeg se om denne byen har mer å by på!

en del av det fine rommet vårt

Next stop - Toulouse!

I morgen tidlig drar jeg på klassetur til Toulouse. Vi skal være der i 6 dager og samarbeide med en fransk design klasse. Det kommer til å være skole hver dag og så det blir på en måte ikke en ferie. På denne tiden av året er det vanligvis sol og ganske varmt der nede. MEN nå er det meldt 12 grader og massevis av regn... Gleder meg uansett. Har bare vært i Paris og ifølge den franske lærern min er denne byen mye bedre. Kommer til å holde dere oppdatert :)

Sunny monday

dagens. Jeans - Topshop, jakke - Zara, sko - Nike, lue - Sweets, skjerf - Acne, genser - Cos

endelig litt vår vær! Etter Sats dro jeg ned til byen for å sleike litt sol med Renate. Vi satt på operataket og nøt været med mange andre mennesker. Fikk til og med skille!

London

har ikke hatt tid til å redigere bildene fra London før nå. Enjoy

Home again

Jeg kom hjem fra London i går natt og fikk bare noen timer søvn før jeg måtte på skolen. Vi fikk en ny case i dag med en ekte kunde! Forteller mer om det senere. Har ikke rukket å legge inn bildene fra kameraet mitt ennå, så her er en liten samling fra mobilen

London update!

da har jeg vært i London i fire dager og i morgen reiser jeg tilbake til Oslo. Nå er typen på fotballkamp, mens jeg sitter hjemme i leiligheten med en av romkameraten hans og gomler doritos. De siste dagene har gått til shopping i Oxfordstreet, Westfield senteret og litt sightseeing. Har sett det meste fra før, men det var koselig å være litt turist. Bildene under er fra instagramkontoen min. Har tatt flere bilder med kameraet mitt, men de laster jeg opp når jeg kommer hjem.

Jeg har kjøpt så mye!! ææ

Next stop - London!

Da drar jeg til London for å besøke kjæresten og er ikke hjemme igjen før på mandag. Skal få blogget litt underveis og ta masse bilder

bilde fra da jeg var der i fjor

London calling

bilder fra london i fjor

da er billettene til en av favorittbyene mine bestilt! Kommer til å være der i 5 dager i mars og gleder meg så mye til å være kjæresten (og shoppingen)

Paris Paris

I april skal hele grafisk design klassen min på Westerdals til Frankriket! Vi skal være en hel uke i Toulouse i sør Frankriket og samarbeide med en fransk design klasse. Jeg har bare vært i Frankriket en gang før og gleder meg kjempe masse. Jeg og noen andre skal reise til Paris noen dager i forveien og være der i noen dager før vi reiser videre til Toulouse. Selv om det er ganske lenge til gleder meg masse for det. YEY!

København!

fin fin by

Next stop - Copenhagen!

Da går turen til København og jeg reiser i kveld med 9 andre venninner! Vi blir der til den første og skal på et hostel i nærheten av Nyhavn. Har gledet meg så mye til denne turen. Er lenge siden vi har reist sammen i en så stor gruppe. Tviler på at jeg kommer til å få blogget noe mens jeg er der, men når jeg kommer hjem har jeg sikkert mange bilder å dele

Nice magazines

Var innom narvesen på national i går. Vet ikke om et annet sted med like bra utvalg. Synd at prisene er så stive på utlandske blader

InstaWeek

Har vært ganske aktiv på instagram den siste uka, her er noen av updates'ene mine

Astrup Fearnley del 2

flott museum og fin dag som avsluttet på Waynes coffee

Astrup Fearnley del 1

bilder fra i går. Vi stakk innom Pushwagner museumet før vi dro til Astrup Fearnley som også ligger på Tjuvholmen

utrolig spennende museum! Del 2 kommer senere

Sunday is museum day!

i dag har jeg vært på Astrup Fearnley museet med Renate. Kan ikke huske sist jeg var på et like spennende museum, det var noen helt syke installasjoner der. Tok over 100 bilder, men jeg gidder ikke å legge ut alle på bloggen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har dratt dit før, kostet bare 60 kr med student rabatt. Før museet dro vi til Egon og spiste en deilig tex mex burger, med kjempe gode løkringer. Gaaah

In search of love

dette bilde her ble tatt mens jeg ventet på banen på Carl Berner. Koselig

Saturday is market-day

det ble en litt annerledes og rolig lørdag på meg i går. Etter jobb dro Renate og jeg på Vestkantmarkedet for aller første gang. Det ligger på Frogner og er oppe hver lørdag fra 11-17, fra vår til høst. Kjøpte desverre ingen ting, selv om det var utrolig mye fint der. Hadde jeg hatt mitt eget sted ville jeg dratt dit for å finne unike interiørobjekter. Er så kjedelig å handle alt på ikea og andre butikker hvor alt blir masseprodusert. Etter markedet dro vi på Egon og spiste kjempe gode burgere. Vet ikke hvordan det kommer til å gå nå som jeg har blitt venn med en som er like foodjunkie som meg selv. På mandag blir det knekkebrød!

Book shopping

akkuratt nå er det bokfestival i Oslo og salg på massevis av bøker på Ark. På fredag etter skolen dro jeg og Renate innom og tittet på fine designbøker i flere timer. Alt var jo på halv pris! Jeg endte opp med to veldig veldig fine bøker. Vise dere dem ordentlig senere

Ice cream & cute girls

i dag hadde jeg min aller første innlevering på Westerdals og jeg fikk helt ok feedback. Må endre på plakaten før jeg leverer den inn på mandag. I motsetning til NKF hvor vi bare fikk karakter på mappa, får vi på Westerdals karakter på absolutt alt. Etter skolen stakk jeg til byen og hentet mappa mi på NKF og møtte Anneli :) vi spiste is og tittet i butikker

dagens. cardigan & shorts - BikBok, topp - Cos, klokke - Casio

Update

Sorry for fraværende blogging, men jeg har vært opptatt med skolen og fadderuka. Vi startet på mandag og ble delt opp i forskjellige grupper mellom alle linjene. i går startet fadderuka og alle drakk og grillet sammen i Cuba parken. Kveldens tema var papirhatter, haha. Vi filmet også vår egen reklamevideo for alkohol, som blir vist i morgen foran alle! Gleder meg til i kveld!

123456

6 bilder fra de siste dagene. Har nytet den siste uken av ferien med venner og kjæresten. Har vært på Solvang og grillet, shoppet designbøker med min nye Westerdals buddy Renate og hårfarge for å freshe opp ombre sveisen. Kan ikke tro hvor fort denne sommeren har gått, er bare 3 dager til skolestart!

Two food junkies in Copenhagen

nam!! Dersom du skal sjekke ut Havfruen ved castellet anbefaler jeg den lille restauranten Sommerhuset. Vi bestilte burgere som var kjeeeempe gode! Det som var dritt var at vi måtte vente i 45 min på maten. Hvis du skal på Tivoliet finnes det utallige restauranter inne på området, det er nesten flere spisesteder enn attraksjoner. Prisene der inne er veldig høye, så jeg og Eirik spiste på Apollo Brygeriet som ligger rett på utsiden. Eirik bestilte spareribs, noe jeg egentlig ikke er fan av, men disse var så gode. Glemte navnet på en liten restaurant som lå i en av gågatene ved Strøget. Vi spiste frokost der og de hadde en sykt god sandwich med røkt laks. Vanligvis når jeg er på tur så driter jeg i hvor jeg spiser, så lenge prisene er ok og utvalget er stort. Men denne gangen dreit vi i prisene og fetet oss på all den gode maten byen hadde å by på :)

♥

Oh Copenhagen

Vi kom hjem i går kveld etter en forsinket flyreise. Jeg ble dårlig på onsdag og det betydde at vi måtte rekke så mye som mulig før flyet vårt skulle gå på torsdag. Klarte å gjøre litt sightseeing og en del shopping på 5 timer! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: neste gang jeg reiser til Køben skal jeg reise med jentene. Denne byen er som en mini versjon av London med shopping, kultur, uteliv og billig alkohol. Og maten her er så mye bedre. Tror ikke jeg har vært på en ferie hvor jeg har brukt så mye penger på god mat.

Greatings from Copenhagen

det er jævlig deilig å være norsk i danmark. Været har ikke vært på sitt beste, men dette har ikke påvirket oppholdet i det hele tatt. Denne byen er fantastisk! I dag var vi på Zooen og tivoliet i går så vi Castellet, slottet, havfruen og Nyhavn. I morgen er det Planetariet og shopping!! Klarte å gjøre bittelitt shopping på mandag, kjøpte to ny levis shortser og et kjede fra UO. Virket som om halve Oslo hadde vært der før meg for shortsene lå spredt rundt over alt og de beste var borte. Pytt pytt, to shortser er ganske bra det!

sushi + pretti gals

var på Tokyo sushi med to venniner på Bislett i dag og spiste masse deilig mat. Hele tallerken min kostet bare 90 kr og de gir tom. studentrabatt, nice. Før sushien var vi i sentrum og shoppet. Jeg som hadde lovet meg selv å ikke shoppe før Køben, men så var det så mye bra salg at jeg ikke klarte å motstå fristelsen. Kjøpte et par gule sandaler fra Din sko, to topper fra Zara, en bomullsbag fra Weekday og en BH og genser fra Bik Bok. Nå skal jeg ikke kjøpe noe på lenge, jeg lover!!

Vi to hører sammen

på mandag reiser jeg med kjæresten til København. Gleder meg til å få opplevd byen ordentlig og å endelig få reist bort. Forrige gang jeg var her rakk jeg ikke å se noen ting. Det som står på planen er: havfruen, Amalieborg, tivoliet, dyreparken, Nyhavn og Castellet +++ shopping og masse god mat. Kommer til å legge flere Medina sanger på ipoden for å lade opp

Home sweet home

kom hjem i dag rundt kl 1 og har sovet minimalt den siste uken. Jeg campet på Verdens Ende og slapp en del av gjørma og bråket. Uka på Hove var helt fantastisk og jeg fikk sett nesten alle artistene jeg ville se. Pokalen for beste opptreden går til Lana Del Rey og Ed Sheeran. Hadde forventet at Lana skulle suge live, men hun imponerte og laget et kjempe show. Hun virket litt beruset, men det var sikkert det som gjorde showet så bra, siden hun sliter med nerver. Har aldri vært noe fan av Ed Sheeran fordi det ikke er mine type musikk, men han var utrolig flink! Han sto der alene med gitaren sin og fikk med seg hele publikumet. Han både sang, rappa og beatboksa. Nå er jeg klar for å komme tilbake til normalen med varmt vann, seng og hjemmelaget mat. Takk for en fantastisk uke HOVE!!

Pakkeliste til Hove

Nå har jeg aldri vært på Hove før, men dette er det jeg har pakket med meg. Kommer til å legge ut en oppdatert liste etter festivalen

- Telt

- Oppblåsbar madrass

- Sykkelpumpe til madrassen

- Sovepose

- Presenning

- Campingstol (med koppholder)

- Sitte underlag

- Mobil lader

- Hengelås

- Paracet + postafen

- Bøtte

- Dorull

- Håndkleder

- Antibac + såpe

- Våtservietter (kropp + ansikt)

- Dry shampoo

- Shampo + balsam (i mindre beholdere)

- Sminke (kun det nødvendige)

- Regnjakke + gummistøvler

- Bag

- Godt humør!

Late summer nights

jeg elsker Oslo om sommern. I går hadde jeg fri fra jobben og tilbragte hele dagen med kjæresten. Vi var Jensens Bøffhus ved Stortinget og spiste til vi sprakk. Etterpå dro vi til kontraskjæret ved festningen og så på EM kampen med flere kompiser og venniner. Flott kveld med flotte folk

One year ago

disse bildene ble tatt for nøyaktig et år siden. Den dagen tok jeg meg en liten pause fra mappejobbingen og dro til kjærestens hytte på Solvang. Et år etter sitter jeg hjemme foran macn mens det er kaldt og grått ute. Bææ

Watch the Throne

Sorry for dårlig blogging i det siste, har hatt så mye å gjøre! På mandag var jeg som sagt på Watch the Throne konsert og det var helt sykt. Jeg sto og hoppa og skrek helt til jeg mistet stemmen. Det var helt utrolig! Jay og Kanye skuffer aldri. Prøvde å ta noen bilder, men det gikk dårlig fordi gutta bevegde seg konstant og fordi jeg ikke kunne bruke blits. Fikk filmet en del, men kommer ikke til å legge ut det fordi man kan høre den stygge stemmen min skrike i alle videoene. Hørte rykter om at de allerede jobber med Watch the Throne 2. Gleder meg!

Where to vacation?

Sist jeg og kjæresten dro på ferie sammen var i Praha 2010 og det er over to år siden! I fjor var jeg en mnd i USA og han var både i Porugal, Italia og i Bergen. Men i år har jeg ingen store ferieplaner og han har lovet meg og ta med med på en romantisk ferie. Jeg gleder meg kjempe masse, men vi klarer ikke å bestemme oss for hvor vi skal dra. Jeg hadde lyst til å dra til Kroatia, siden jeg aldri har vært der før og fordi man kan kombinere strand og storby. Men han har allerede vært der flere ganger og vil heller til et annet land. Så nå tenker jeg på Lisboa hvor det er strand, storby og masse kultur. Har ikke lyst til å reise et sted jeg bare kan ligge på stranda. Vil gjøre mer enn det! Nå er det litt over en mnd til vi begge er ferdige på skolen, så vi må klare å bestemme og raskt og bestille!

Lisboa er så vakkert

♥!

Could it be that you and me are the lucky ones

koselig med pannekaker til brunsj. Tror dette er den koseligste katapulten vi har hatt. Da vi hadde det i fjor vår sov jeg bare 2 timer. Nå sitter vi her og hører på MGMT, spiser druer og jobber. Kooos

4 more from London

1. Café de Paris. 2. Utenfor Millies Cookies. 3. På vei hjem fra byen. 4. Camden marked

London in grainy black and white pictures

bilder fra London turen. Er egentlig ikke så glad i sort og hvitt bilder, men jeg følte at det passet til stemningen. Var der i fire dager og shoppet i Oxford Street, dro til markedet i Notting Hill og i Cambden, besøkte den gamle skolen min, besøkte også en vennine i Kingston og koste meg masse! Har planer om å dra en gang til i sommer. Elsker London!

I miss summer

jeg vil ha sommer nå!!

two from last night

1. kveldens antrekk. Hadde på meg min nye sølvcardigan fra H&M Trend

2. Feiring av halvtårs bursdag!

Oh India

Her er noen bilder fra turen min til India. Vi var først i hovedstaten New Delhi og så dro vi med tog til byen Bodh Gaya, som er Buddhas fødested. Jeg dro med min kusine fra USA og møtte flere slektninger der nede. Jeg er tibetansk buddhist og dette var min aller første pilgrimsferd. Mens vi var der nede holdt Dalai Lama årets Kalachakra. Denne buddhistiske begivenheten er for verdens fred og hele opplegget var gratis. Hver dag etter frokost dro jeg og familien min ned til sentrum og hørte på Dalai Lama snakke og meditere. I tillegg til Kalachakra, dro vi også på dagsturer til andre buddhistiske steder. Vi dro til den gamle buddhistiske skolen Nalanda, som ble bygget flere hundre år før kristus. Og vi så den gigantiske Buddha statuen og det tusen år gamle tempelet som ble bygget rett ved siden av Bodhi treet, hvor Buddha ble opplyst.

Turen var utrolig spennende og jeg har fått sett mye mer av India. Vanligvis er jeg bare i hjembyen til bestefaren min, men denne gangen fikk jeg faktisk reist rundt og sett landet. Jeg skal tilbake til Bodh Gaya, men ikke under Kalachakra. Det var helt kaos :p

Home

Landet i går kveld etter å ha vært 14 timer på reisefot. Flyturen var helt jævlig. Jeg hadde glemt reisesyketablettene mine i kofferten min og måtte kjøpe noen på flyplassen i Delhi. Hun som jobbet der var ikke så flink i engelsk, men forsikret meg om at det var reisesyketabletter. Løgn! Jeg satt spyklar hele flyturen og klarte ikke å sove i det hele tatt. På flyturen mellom Helsinki og Oslo ble det tom. plassert en annen spyklar passasjer ved siden av meg, siden jeg hadde hele raden for meg selv. Takk! Heldigvis spøy jeg ikke. Det eneste jeg orket når jeg kom hjem i går var å spise mat og møte kjæresten.

Også har jeg klart å legge igjen det norske simkortet mitt i India :p

Sorry, but I'm on holiday

Sorry for daarlig blogging i det siste. Burde egentlig kunne blogge oftere med tanke paa at jeg faktisk har tilgang til internett hver dag, men jeg har glemt kamerakabelen min hjemme og i tillegg til det er nettet sykt treigt. Akkuratt naa er jeg i byen Bodh Gaya, og her kommer jeg til aa vaere helt til torsdag. Dagene i India har gaatt fort, kanskje litt for fort. Fooler ikke at jeg har faatt gjort noen ting. Hver dag, etter frokost, drar vi ned til sentrum, hoorer paa Dalai Lama og mediterer. Saa er det middag og saa legger vi oss. Proover aa slappe av og nyte ferien min saa mye som mulig, men det er ikke saa enkelt naar det har kommet 250 000 andre tibetanere hit. Og i tillegg til det er dette Indias tredd stoorst befolkede by og den fattigste. Man blir dyttet rundt overalt og med en gang du aapner vesken din kommer det smaa barn loopende mot deg for aa faa noen smaamynter.

Paa loordag reiser jeg hjem og da er det tilbake til virkeligheten. I dag var det egentlig skolestart, men jeg visste ikke at vi startet i dag foor etter at jeg hadde bestilt flybilletten. Saa naar jeg kommer tilbake er det fullt kjoor paa skolen! Skal vise dere masse bilder naar jeg kommer hjem :)

India update!

Jeg har kommet meg trygt frem og flyturen gikk greit. Saa filmen The Help paa flyet, og naa har jeg lyst til aa lese boken enda mer! Har aldri vaert glad i aa lese tykke booker, men denne boka virker super spennende. I morgen drar vi fra hovedstaten og videre til byen Bodh Gaya, som er Buddhas foodested. Har aldri vaert der foor og jeg gleder meg kjempe masse. Grunnen til at vi drar til Bodh Gaya er fordi Dalai Lama skal holde den aarlige Kalashakra'n der. Det kommer tydeligvis til aa vaere flere tusener av Tibetanere fra hele verden der. Tror noen sa at det skulle komme rundt 200 000. Ah, gruer meg til togturen, det kommer sikkert til aa vaere helt kaos. Fetteren min fra USA har faktisk tatt med seg mac'n sin og har skaffet seg traadloos nett, saa da kan det hende at jeg blogger oftere.

Next stop - India!

akkuratt nå er jeg på gardemoen og om noen få timer lander jeg i helsinki, hvor jeg så tar flyet videre til new delhi. jeg kommer ikke til å få blogget så mye i india, kanskje ikke i det hele tatt. dette er kanskje den eneste posten jeg skriver på 2 uker. snakkes!!

Spikersuppa

I dag dro jeg og flere venniner til Spikersuppa for å stå på skøyter. Dette er noe vi gjør hvert år i romjula og jeg hadde gledet meg skikkelig siden vi ikke har fått sett hverandre så mye siden sommerferien. Når vi kom dit var banen full av blader og dritt, det gikk nesten ikke an å stå på skøyter ordentlig. Til og med Saras telt var steng pga. den dårlige banen. Vi var der i litt over en halvtime før vi gikk inn til Egon for å drikke kakao :)

I'm dreaming of a white christmas

Nå har jeg fått handlet nesten alt jeg trenger! Var utrolig koselig å gå rundt i byen i dag. Coca Cola / Mc'ern hadde satt opp et lite winter wonderland midt på stortorvet. De hadde til og med slede med hest. Viser dere noen av kjøpene senere. Nå skal jeg kose med pusen :)

Sitting in the window pane

Åh, Gaute er så søt! Snart skal jeg enda en tur til sentrum med to venniner og handle flere julegaver, pluss en bursdagsgave til kjæresten. Og et par ting til India turen. Lommeboka mi kommer til å svi..

Let me kiss you hard in the pouring rain

Akkuratt nå passer jeg på katten til tanten min frem til jeg drar til India. Katten heter Gaute og han er suuuper søt. Skulle ønske at jeg kunne passe på han lenger. Snart skal jeg ned til byen med mamma og handle julegaver. Har ikke handlet en eneste gave ennå, typisk meg og være i siste liten når det gjelder gaver. Skjønner ikke hvordan folk gidder å stresse så mye med gavekjøpingen. Er jo bare å finne ut hva folk ønsker jeg, kjøpe det og pakke det inn

God juuuul :)

Glasses to the ceiling, raise it up!

For en kveld! Hadde det super kos i går da jeg feiret bursdagen min. Desverre var det ikke alle som kunne komme, men de får jeg feire med en annen gang! Bildene over var de eneste som var 'anstendige nok' til å legges ut på nettet, haha

Good morning winter

slik så vinduet mitt ut i dag tidlig, vinteren har kommet for å bli :(

Christmas street

Det er så koselig og gå ned Karl Johan når sola har gått ned. Selv om jeg er kjempe glad for at det ikke har snødd ennå, så mangler jeg bare litt snø for å komme i skikkelig julestemning. Men akkuratt nå får de fine lysene holde..

edit: nå snør det jo som bare f!